Комунікаційний інструментарій для державних службовців з фокусом на європейській інтеграції та Угоді про асоціацію між Україною та ЄС

Description
України Щомісяця за увагу пересічного українця в цілому конкурує 1300 брендів з понад 6600 інформаційними повідомленнями “прийди”, “зроби”, “обери”, “купи”. І це що стосується базових потреб. Уявляєте, через які інформаційні хащі доводиться продиратись комунікаційникам державних інституцій, аби донести повідомлення про ту чи іншу реформу?
А якщо до цих інформ-хащів додати низку стереотипів (до вступу в ЄС нам далеко, Угода імплементується не так швидко, а українці не надто схильні підтримувати зміни), то комунікація питань, пов’язаних із європейською інтеграцією стає справжнім щоденним викликом.
Насправді ж, результати є, проте для їх розуміння широким загалом потрібна якісна комунікація. Якщо ми регулярно будемо просто й доступно пояснювати суть змін, пов’язаних з реформами, показувати, що та як змінилося, то відповідно сформуємо чіткі уявлення про те, яким є, стає й буде наше європейське сьогодні й завтра.
Споживати якісні шоколад, мед, соки, молоко, мати можливість захистити своє права як споживачі, мати можливість вибору належним чином марковані пральну машину чи холодильник, аби сплачувати менше за електроенергію, можливість навчатись й стажуватись у ЄС, можливість подорожувати без віз, можливість експортувати, – все це та багато іншого ми отримали й продовжуємо отримувати завдяки європейській інтеграції. Це я, власне, прокомунікував суть деяких директив замість того, аби стандартно прозвітувати за назвами.
Роботи багато, й варто окремо зазначити, що “Стратегія комунікації у сфері європейської інтеграції на 2018 – 2021 роки” – це, якщо порівнювати зі шкільними завданнями, щоденна і класна, й домашня робота всіх комунікаційників. І це однаково стосується комунікаційників як центральних, так і місцевих органів влади.
Досягти бажаних результатів можливо за умови посилення наявних комунікаційних спроможностей. Саме на це буде спрямована робота нового спільного навчального центру з підготовки фахівців з питань комунікації для центральних та місцевих органів влади Міністерства інформаційної політики України та проекту ЄС Association4U.
Аби ж не гаяти часу, пропонуємо почати з “Комунікаційного інструментарію для державних службовців”.
Все більше державних службовців, що займаються комунікаціями з громадськістю, коли готують матеріали для широкого загалу про європейську інтеграцію, використовують чи не повний спектр комунікаційних інструментів. І роблять це не випадково: в еру цифрових технологій важливо не просто перебувати в інформаційному полі, а вміти заволодіти увагою та втримати її, що непросто.
Сподіваємося, що спільний “Комунікаційний інструментарій для державних службовців” допоможе державним службовцям у налагодженні ефективного щоденного спілкування державних установ з громадянами. Кожен розділ чи підрозділ може використовуватися самостійно. Додатково – корисні посилання, факти та практичні приклади для щоденного застосування.
Ваше особисте знайомство з даним комунікаційним інструментарієм може стати досить плідним, якщо присвячувати хоча б годинку щодня окремому розділу :-)

Артем БІДЕНКО, Державний секретар Міністерства інформаційної політики України

Про що цей інструментарій?

Якщо ви залучені до роботи в державних комунікаціях, то ви же чимало знаєте про державні установи: про їх структуру, їх внутрішні комунікації та комунікації з громадськістю. Окрім того, ви вже, мабуть, переглянули низку посібників із комунікацій для співробітників прес-служб, комунікаційних підрозділів і державних службовців, які виконують комунікаційні функції у державних інституціях. Якщо це так, ви можете поставити логічне запитання: чи потрібен іще один посібникдовідник з питань комунікації та чим “Комунікаційний інструментарій для державних службовців” проекту ЄС Association4U відрізняється від інших тематичних посібників? 
Наша впевнена відповідь — потрібен! І ось чому:
  • Інструментарій не дублює інші посібники чи довідники. Попри те, що ми врахували викладену в інших посібниках інформацію, основний акцент ми зробили на сучасних та актуальних інструментах комунікації (як, наприклад, соціальні мережі). Ви можете розглядати наш “Комунікаційний інструментарій для державних службовців” як додатковий набір комунікаційних інструментів для своєї роботи. 
  • Інструментарій підходить як досвідченим комунікаційникам, що присвятили роки державним комунікаціям, так і початківцям. Ви перевантажені написанням прес-релізів та промов й часу навчати новачків обмаль? Поділіться з новими співробітниками примірником нашого “Комунікаційного інструментарію для державних службовців”.
  • Якщо у вас немає часу для читання великої кількості книжок з теорії комунікації, а потрібні практичні поради та інструменти для роботи, тоді наш посібник – для вас!
  • Теорія концентрована та доповнена прикладами практичного застосування, орієнтована на вирішення щоденних проблем.
  • Посібник – результат спільної роботи фахівців проекту, експертів і державних службовців, які займаються державними комунікаціями.
  • Головний фокус Інструментарію – європейська інтеграція з акцентом на Угоді про асоціацію та комунікації відповідних реформ.
  • Ми також зупинимось на “Стратегії комунікації у сфері європейської інтеграції на 2018-2021 роки” та Плані заходів з виконання Стратегії.
  • Ми наводимо приклади комунікаційних планів окремих міністерств, концепції та плани реалізації інформаційних кампаній, флешмобів, тощо.
Сподіваємося, що наш “Комунікаційний інструментарій” допоможе державним службовцям у налагодженні ефективного щоденного спілкування державних установ з громадянами. Кожен розділ чи підрозділ може використовуватися самостійно. Додатково – корисні посилання, факти та практичні приклади. І почнемо ми, логічно, з державних комунікацій. 
 
Людмила КОСАР, керівник комунікаційного напрямку проекту ЄС Association4U